onsdag 28 juli 2010

Sparken alltför sällsynt

Så uttrycker sig inte BP:s ledning efter att VD fått just "sparken". En spark i de högre regionerna sker alltid i "samförstånd" och oduglingen får med sig en rejäl sudd med; plenty of money.
För vad gör man annars alla de herrar som fattat beslut tillsammans? Att medge "spark" leder vet dom till fler frågor och ifrågasättanden. Bättre att tala om den sparkades storhet, vilket nästa "spark" Svanberg gör.
Tänk så många chefer jag sett som aldrig fick sparken, trots att dom kört verksamheten i botten. Att ge "sparken" eller att få den är unikt inkomstbringande.
Själv har jag senaste året vädjat om att bli uppsagd/sparkad med lön fram till pension. Jag har vädjat ungefär som matadoren till tjuren med orden;
-stånga mig, snälla.....
Chefen min bara skrattar hånfullt till förslaget. Trist!
http://www.svd.se/nyheter/inrikes/bekraftat-bps-vd-avgar_5045035.svd